Școala altfel Ascendis
Școala altfel Ascendis
Săptămâna trecuta ne-am întors la scoală. Am fost provocați de 2 dintre profesorii Colegiului de Arhitectură Ion Socolescu să participăm la săptămâna altfel alături de elevi din clasele a X-a și a XI-a. Și-au dorit o experiență diferită pentru elevii lor și, pentru că ne cunoșteau, ne-au cerut ajutorul. Provocarea: ce se întâmplă când termini școala și la ce îți folosește tot ce înveți? Am stat 3 zile alături de cei 35 de elevi și am derulat împreună cu ei 2 simulări de business și o serie de ateliere de team building. Am fuzionat și reinterpretat programe pe care le derulăm în mod obișnuit cu adulți cu minimum 5 ani experiență de muncă, astfel încât tinerii să simtă și să experimenteze viața de după scoală. DSC_0067 I-am provocat să lucreze în echipă, să se organizeze, să caute soluții la probleme neprevăzute, să ia decizii și să vadă care sunt consecințele alegerilor lor. Am ales ateliere și jocuri în care au avut nevoie de cunoștințe de bază de matematică și fizică și în care comunicarea era esențială. Am derulat cu ei Cucerirea Everestului, cel mai iubit program de team building Ascendis și Time 2 Act, o simulare de business pentru managementul timpului și luarea deciziilor. În prima simulare au fost nevoiți să se organizeze și să “escaladeze” în siguranță cel mai înalt punct de pe Terra. În cea de-a 2-a au experimentat viața dintr-o organizație. Au văzut, pe pielea lor, cum se derulează o săptămână la muncă. DSC_0100Reacțiile au fost fantastice. După prima zi telefoanele dirigintelor au sunat continuu. Deși știau ce urma să se întâmple, părinții au fost impresionați de entuziasmul cu care s-au întors copii acasă. De la o zi la alta, grupul a crescut. Poveștile au mers atât de departe, încât vineri, în ultima zi, au venit elevi care au renunțat la excursii pentru a participa la ateliere. Unul dintre tineri a fost atât de impresionat de simularea Time 2 Act, că s-a și gândit în timp ce o derulam cum să o transforme într-o aplicație online, iar la ultima pauză a și generat interfața și ne-a arătat cum se gândește el că ar putea îmbunătăți programul. Profesorii, la rândul lor, au fost impresionați de modul în care au reacționat tinerii. Inclusiv pentru ei a fost o oportunitate de a-și cunoaște mai bine elevii. I-au văzut în ipostaze complet diferite de ce se întâmplă la clasă. Pentru că ne-a plăcut atât de mult, ne-am propus să replicăm programul și anii viitori, să îl transformam într-o tradiție. Este un proiect de CSR pe care ni l-am dorit și în trecut. Acum, pentru că s-a creat ocazia, am prins gustul. Ne auzim anul viitor cu povestea următoarei școli.